Beiträge zu Fachkonferenzen
- Jürgen Maier, Frank Brettschneider, Michaela Maier, Thorsten Faas: One, Two, or Three Agendas? Exploring the Interdependence between Televised Debates, Media Coverage, and Public Opinion in the 2009 German National Election Campaign – Paper präsentiert auf der 3rd European Communication Conference of the European Communication Research and Education Association (ECREA) in Hamburg, Oktober 2010
- Thorsten Faas, Jürgen Maier: Yet Another Miniature Campaign. The 2009 German Televised Debate in Perspective – Paper präsentiert im Rahmen der 2010 Elections, Public Opinion and Parties (EPOP) Conference in Colchester/Essex, September 2010
- Thorsten Faas, Jürgen Maier, Julia Partheymüller: “Miniature Campaigns” in Comparison: The German Televised Debates, 2002-2009 – Paper präsentiert im Rahmen der 106. Jahrestagung der American Political Science Association (APSA) in Washington, September 2010
- Jürgen Maier, Thorsten Faas: Needs and Debates. The Moderating Impact of “Need to Evaluate” and “Need for Cognition” on Perceptions and Effects of Televised Debates – Paper präsentiert im Rahmen des 33rd Annual Scientific Meeting der International Society of Political Psychology in San Francisco, Juli 2010
- Thorsten Faas, Jürgen Maier: It’s the Media, Stupid, isn’t it? The Impact of the Media on Viewers’ Perceptions of the 2009 German Televised Debate – Paper präsentiert im Rahmen des 33rd Annual Scientific Meeting der International Society of Political Psychology in San Francisco, Juli 2010
- Thorsten Faas, Jürgen Maier: Yet Another Miniature Campaign: The 2009 Televised Debate in Perspective – Paper präsentiert im Rahmen der 36th Annual Conference der International Association for the Study of German Politics in London, Mai 2010
- Thorsten Faas, Harald Schoen: Irrelevant at Best: Celebrity Endorsed GOTV-Campaigns in the Run-Up to the 2009 European Elections in Germany – Paper wird präsentiert im Rahmen der 68. Jahrestagung der Midwest Political Science Association in Chicago, April 2010
- Thorsten Faas, Jürgen Maier: It’s the Media, Stupid, isn’t it? The Impact of the Media on Viewers’ Perceptions of the 2009 German Televised Debate – Paper wird präsentiert im Rahmen der 68. Jahrestagung der Midwest Political Science Association in Chicago, April 2010
Sonstige Vorträge
- Thorsten Faas: Das Potenzial einer (möglichen) Sarrazin-Partei: Eine Herausforderung für die empirische Wahlforschung – Vortrag gehalten an der Otto-Friedrich-Universität Bamberg, Dezember 2010
- Thorsten Faas: Das Internet als Wahlkampfinstrument: Aber dieses Mal! Vortrag gehalten im Rahmen der Veranstaltung „Internetwahlkampf im Web 2.0“ der Konrad-Adenauer-Stiftung in Wesseling, Oktober 2010
- Thorsten Faas: Trends der Wahlkampf-Kommunikation 2009 – Vortrag gehalten im Rahmen der Jahrestagung der de’ge’pol – Deutsche Gesellschaft für Politikberatung in Cadenabbia, Juli 2010
- Thorsten Faas: Wahrnehmung und Wirkung von TV-Duellen – Vortrag gehalten im Rahmen der Veranstaltung „Talkshows und TV-Duelle“ der Konrad-Adenauer-Stiftung in Wesseling, Juni 2010
- Thorsten Faas: Gerechtigkeitsempfinden und gerechte Politik – Vortrag gehalten im Rahmen des Gesprächskreises „Junge Soziale Demokratie“ in Berlin, Juni 2010
- Thorsten Faas: Las elecciones federales de 2009: Un aburrimiento superlativo – Vortrag gehalten im der Veranstaltung “Las elecciones de Alemania 2009: El nuevo gobierno de centro derecha – perspectivas para la izquierda” im Havanna (Kuba), Februar 2010